Dini Soru / Arkadaşıma nasıl davranmalıyım

Arkadaşıma nasıl davranmalıyım

Soru

Selâmun aleyküm hocam öncelikle Allah sizden razı olsun. Ben size öncede yazmıştım bı soru kardeşlerim zihinsel engelli annem her şeye bağırıyor sinirli biri (psikolojik rahatsız) babam da ilgisiz biri diye. Hocam bunu üzerinden arkadaşım ile bı tartışma yaşadım benim şuan da üstüme düşen ne diye sormak istedim.

Kardeşlerimden biri çok hastalanmıştı gözü açık ama nefes alamıyor öyle kalıyordu üç hafta geçmedi kanında iltihap varmış ama normal insan zor atlatırken benim kardeşim birde söyleyemez ne derdi olduğunu haliyle zor atlatır bu sırada yakın dediğim bi arkadaşım da iki hafta boyunca her mesajında nasılsın bile demeden sürekli sevgilisi ile ilgili bir şeyleri anlatarak mesajlar yazıyordu bende iki hafta dinledim onu kırmamak için ama yine de laf içinde kardeşim çok hasta diyordum gecistirip yine sevgilisini anlatıyordu bir gün artık çok bunaldım hastaneye gidip geliyoruz kardeşim zaten zayıf bu iki haftada 4 kilo daha vermişti ölecek diye korkuyordum inanın hocam işte tam o sırada arkadaşım yine sevgilisi ile ilgili mesajını atmış bende “dostluğumuza güvenerek söylüyorum ben çok sıkıldım sevgilini anlatmandan benim kardeşim çok hasta belki de ölecek sen seviyorsun mutlusun biliyorum ama ben çok sıkıldım artık anlatma kusura bakma” gibisinden bi mesaj yazdım oda iyileşti dememiş mıydın diye bu sefer sanki ben iyileşti demişim şimdi lafı çeviriyormusum gibi konuştu bende hayır iyileşmedi demiştim sen yanlış anlamış olabilirsin falan dedim.

Sonra işte neyse o konuşma geçti iki gün sonra bu sefer benim daha önce tartıştığım bı kız hakkında bi şey yazıp göndermiş onunla ilgili bı şey duymuş onu bana atmış yani dedikodu anlamında boşver falan deyip gecistirdim bi kaç gün sonra yine başka bir kız nişanlanmis onunla ilgili mesaj atmış bu sırada yine beni sormak yok bende artık ona mesaj atmayı bıraktım çünkü zaten beni anlamıyor kendinde belki sıkıntısı olabilir ama benden daha iyi durumda ailesi iyi ablaları var yeğenleri var gidip geliyor hatta o kadar rahat durumda ki sevgilisi var ona ayıracak vakti bile var aradan bir hafta falan geçti sana çok kırıldım diye mesaj atmış bende niye kardeşim çok hastayken sana sevgilini anlatma dedim diye mı dedim hayır onu deme üslubundan dolayı dedi.

Hocam ben daha önce bu kıza kendi ailemi anlattım dertlerimi paylaştım bu kız benim gerçek dostum olsaydı zaten kardeşimin hasta olduğu zaman önce bı beni sorardı beni anlardı bende bunları kendine söyledim sonra işte dostta senin söylediklerini söylemez falan demiş şimdiye kadar beni anlatımını hiç sanmıyorum her gün farklı biriyle konuşuyordu geziyordu tozuyordu bana gelip yalnızım diyordu ki benim aile içinde bile azar duymaktan baska benle konuşan yok en son ki konuşmamizda dedim işte içimden gelenleri en sonunda da kusura bakma hakkını helal et dedim bı daha da konuşmadım konuşmakta istemiyorum ben bu kızı kırmış olabilir miyim o sevgilini anlatma sıkıldım falan dediğim için ahını almış olur müyüm bunu merak ettim birde onunla arkadaş kalmak istemiyorum bundan sonra o yeniden konuşmaya başlarsa nasıl tutum izleyeyim sizi çok seviyorum Allah için herkese yardım ediyorsunuz vallahi rabbim sizden binlerce kez razı olsun iyi kötü demeden herkese derman olmaya çalışıyorsunuz Rabbim de size derman olsun.

Sponsorlu Bağlantılar

Aleykum selam hanım kardeşim. Allah kardeşine şifalar versin, sana huzur, sağlık, huzur ve afiyetler versin. Güzel bir sabır ve anlayış örneği göstermişsin Allah senden razı olsun. Ona uygun bir lisan ile hatırlatıp söylemişsin ama buna rağmen o kendi bildiğine devam etmiş. Canını sıkma ve müsterih ol. O kişinin bundan dolayı ahını almış olmazsın. İlişkini devam ettirmek zorunda da değilsin. Eğer tekrar konuşmak isterse ona rahatsız olduğun şeyleri ve üzüldüğün ne varsa söyleyebilirsin. Böylece hem için rahat eder hemde ona bir öğür ve nasihat olmuş olur. Allah’a emanet ol kardeşim.

Cevabınız


Sorunuz bu konu ile ilgili ise yukariya cevap seklinde yazabilirsiniz. Veya asagidaki butona tiklayarak farkli bir soru sorabilirsiniz.

BiR SORU SOR